Reklama wyrobów medycznych w zakładach rehabilitacji leczniczej i praktykach zawodowych fizjoterapeutów
Fizjoterapeuta na co dzień ma styczność z wyrobami medycznymi, stosuje je w swej pracy a także w określonych prawem sytuacjach może je zlecać. Na rynku jest wiele wyrobów medycznych mających zastosowanie w rehabilitacji leczniczej. Marketing tych produktów w dużym stopniu oparty jest na ich reklamie. Co istotne reklama wyrobów medycznych podlega rygorom prawnym. W prawie polskim jej ogólne zasady reguluje ustawa o wyrobach medycznych a szczegółowe rozporządzenie Ministra Zdrowia. 13 maja 2023 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 kwietnia 2023 r. w sprawie reklamy wyrobów medycznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 817). Powyższe rozporządzenie określa: 1) niezbędne dane, jakie ma zawierać reklama: a) wyrobów, o których mowa w art. 1 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG, b) wyrobów, o których mowa w art. 1 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/746 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro oraz uchylenia dyrektywy 98/79/WE i decyzji Komisji 2010/227/UE – inne niż nazwa lub nazwa handlowa wyrobu oraz przewidziane zastosowanie wyrobu, 2) sposób prezentowania reklamy wyrobów. Celem artykułu jest przedstawianie podstawowych regulacji prawnych dotyczących reklamy wyrobów medycznych...Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję? Otrzymujesz dostęp do:
- Wszystkich artykułów merytorycznych w 6 kategoriach tematycznych
- Wydań „Rehabilitacji w praktyce” w wersji online
- Wideo-szkoleń
- Newsów
- Ciekawych wywiadów z osobami z branży fizjoterapeutycznej
- Kalendarium aktualnych szkoleń, targów oraz konferencji