Jak aktywnie budować relacje z pacjentami?
Intuicja każe myśleć, że sztuka marketingu medycznego polega na zdobywaniu nowych pacjentów. To poniekąd prawda. Faktycznie, lwia część marketingowej aktywności sprowadza się do eksplorowania nowych obszarów rynku. Opowiadania o Twojej praktyce tym, którzy jeszcze zupełnie nic o niej nie wiedzą. Jest to jednak niekompletne ujęcie tematu. Dla wytrawnego marketera równie istotne powinny być relacje, które trwają już od dłuższego czasu. Ekonomiczną podstawę funkcjonowania Twojego gabinetu powinni zdecydowanie stanowić jego dotychczasowi pacjenci. To właśnie oni z największym prawdopodobieństwem odnajdą do Ciebie drogę w najbliższym czasie. Już podjęli przecież decyzję o oddaniu swojego zdrowia w Twoje ręce. Trochę się do Ciebie przyzwyczaili i opowiedzieli o swoich rozterkach związanych z bardzo osobistymi tematami. Nieraz otrzymali od Ciebie pomoc i przekonali się o Twojej rzetelności, wiedzy i umiejętnościach. Dzięki temu zdobyłeś ich zaufanie, które jest kluczem do sukcesu w długim terminie. Powstaje ono głównie przez Twoją skuteczność, uczciwą pracę i zaangażowanie. Do jego zbudowania nie są konieczne najoryginalniejsze hasła, piękne sesje zdjęciowe i najbardziej wystrzałowe pomysły. Zamiast tego liczy się zaangażowanie i staranne pielęgnowanie solidnej relacji obliczonej na lata. W żadnym wypadku nie powinieneś przy tym zapominać o szerokich możliwościach, które daje komunikacja z potencjalnymi nowymi podopiecznymi Twojego gabinetu. Skuteczny marketing stanowi balans pomiędzy troską o dotychczasowych pacjentów i umiejętnością skutecznego trafienia do nowych. Tylko kreatywne połączenie tych dwóch aspektów może przesądzić o osiągnięciu wymiernego sukcesu rynkowego. ...Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję? Otrzymujesz dostęp do:
- Wszystkich artykułów merytorycznych w 6 kategoriach tematycznych
- Wydań „Rehabilitacji w praktyce” w wersji online
- Wideo-szkoleń
- Newsów
- Ciekawych wywiadów z osobami z branży fizjoterapeutycznej
- Kalendarium aktualnych szkoleń, targów oraz konferencji